poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Uważaj pająk !

Hej !
Dziś przychodzę do Was z tematem fobii. Nie wiem czy każdy z Was ma jakieś fobie myślę, że częściej się zdarza się to kobietą niż mężczyzną, ale nie jest to regułą. Osobiście, ja boję się panicznie pająków. Bardzo nie lubię, kiedy ktoś się z tego śmieje, albo lekceważy to. Niestety w domu na zrozumienie mogę liczyć jedynie ze strony mamy i babci. Gdy powiem ojcu, że jest gdzieś pająk, żeby go zabił to on albo weźmie go do ręki czego nienawidzę albo tylko go wystraszy a to paskudztwo jedynie ucieknie i żyje sobie gdzieś w mieszkaniu. Mama lub babcia zabiją zawsze czymś co maja pod ręka np: kapciem albo gazetą wyrzucą w chusteczce do kosza i umyją ręce. Czy ja zbyt wiele żądam ? Mam wrażenie, że nie ! Strasznie się boje tych stworzeń, zresztą w ogóle nie lubię, owadów i wiem, że może komuś ciężko to zrozumieć, szczególnie jak się "niczego" nie boi. Czasami tak bardzo potrafię się wystraszyć, że aż się popłacze, towarzyszą temu wielkie emocje. Najgorzej jest wtedy, kiedy leżę w łóżku i nagle z tyłu lub z boku na ścianie lub na pościeli zobaczę pająka. Nie potrafię opisać tego co w tym momencie czuję: strach, smutek, złość, bezsilność, paraliż i wiele więcej. Przyznam, że jeśli pająk jest poniżej moich ramion to ja umie się zebrać w sobie i zabić go, ale jeśli jest gdzieś na suficie to boje, się że jak go zabije to on spadnie mi na głowę. Ohyda ! Moja fobia profesjonalnie nazywa się arachnofobia, ale jest wiele innych fobii. Ludzie boją się przeróżnych rzeczy myszy, małych pomieszczeń (klaustrofobia), dużych wysokości (lęk wysokości), krwi, gołębi, ciemności itd itp. W większości przypadków na strachu się kończy, bo przecież racjonalnie myśląc co może zrobić nam taki mały pająk bądź mysz. Uważam, że jest to także połączenie strachu z obrzydzeniem, ponieważ, lwa też pewnie bym się bała, ale tylko dlatego, że jest drapieżnym zwierzem a nie dlatego, że się go brzydzę, bo w gruncie rzeczy gdybym wiedziała, że mnie nie pogryzie to chętnie bym podeszła i go pogłaskała, przytuliła. No cóż musimy z tym walczyć i mogą nam w tym pomóż najbliżsi, przekonałam się na własne skórze nie raz podczas ataku pająka. A wy boicie się czegoś ? Jak sobie z tym radzicie ?


38 komentarzy:

  1. kiedyś pająki mnie brzydziły, teraz już nie :D
    zapraszam Mój blog - byAjina

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo się boję, a raczej brzydzę pająków, nie potrafię sobie z tym radzić
    Genialny blog :)
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście to lubię pająki, nigdy się ich nie bałam :) Ale za to panicznie boję się chrząszczy, nawet tych bardzo małych ;)
    Świetny post, pozdrawiam! :D
    Mój blog - klik ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie boję się aż tak pająków, za to przerażają mnie pszczoły, może dlatego, że już zostałam 2 razy ukąszona. Myślę, że większość z nas czegoś się boi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez panicznie boje się pająków i innych owadów :/ obserwuje :)
    immort4lgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny post <3 Obserwuję cię <3 Też nie lubię pająków

    OdpowiedzUsuń
  7. Boję się pająków, ale nie na tyle żeby traktować to jak fobię. Fobię mam na punkcie klaunów, dosyć śmieszne, ale ja na prawdę panicznie się ich boję.
    Fajne rozmyślenia, dodałam na obs.

    pawbeats.blogspot.om

    OdpowiedzUsuń
  8. mega blog :* zapraszam do mnie http://lostclaudia.blogspot.com/
    Jeśli ci się spodoba zaobserwuj a ja zrobię to samo ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. nienawidzę pająków.
    Dzisiaj miałam dosyć zabawną sytuację, siedziałam z kuzynką i nagle zauważyłam, że coś zaczęło biec w naszą stronę, zaczęłam krzyczeć bo ten pająk był wielki jak mysz.. ughhh Oczywiście później sama z siebie się śmiałam
    anonym-madia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo dobrze cię rozumiem ja panicznie boje sie gołębi, kur, gęsi. jak je widze zaczynam plakać ludzie sie z tego smieją i nikt nie traktuje tego na poważnie. Miło sie czyta takie notki wiedząc ze nie jest sie jedyną osobą która sie boi czegoś co jest mniejsze od niej :) oczywiście obserwuję :)

    http://rogulska.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. ja boje się pająków strasznie, ale nie tak bardzo jak Ty. a co do małych pomieszczeń to jeju, na samą myśl już mi źle :(
    http://giirlwithoutface.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Też boję się paniczne pająków i nienawidzę gdy ktoś je bierze do ręki masakra fuu
    Obserwuję i zapraszam do siebie ;)
    Cherry--on--cake.blogspot.com<--KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie lubię za dużych tłumów, źle się tam czuję. Nawet na koncertach wolę stać z tyłu. Mam złe wspomnienia, i cóż, wolę spokojne miejsca :) Też jakiś rodzaj fobii ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojeju, też boję się pająków ._. okropne, małe, niszczące życie stworzenia!
    I masz rację, niby co nam może zrobić taki mały robak, albo mysz? Ale jednak... boimy się :(
    Fajnie napisane, pomysłowa notka ♥

    OdpowiedzUsuń
  15. ja boję się panicznie wężów, dosłownie wszystkich robali, małych pomieszczeń i ciemności :(
    bardzo fajny post :)
    MÓJ BLOG: KLIK ♥

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja też boję się pająków i to od dziecka one są okropne :/
    może wspólna obserwacja? :) daj znać u mnie :>
    http://kwiatonator28.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też się boję pająków, ale to jak wszystkich żyjątek z długimi i chudymi nogami, a oprócz tego mam klaustrofobię :(
    ❤ blog

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja w ogóle strasznie boję się owadów, są okropne!

    http://majka-bloguje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też strasznie boję się pająków a poza tym to ciemności, ale tylko w niektórych przypadkach. Jak sobie radzę? W ogóle nie radzę, tylko niepotrzebnie panikuje i krzyczę na całe mieszkanie.

    hmuoyevol.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja mam fobie przed zakrytymi zjeżdżalniami, które wpadają do basenu. Za nic w świecie nimi nie zjadę! Mogą mnie zmuszać, ale ja nie ulegnę. Boję się ich. Mogę zjechać takimi krótszymi, szybszymi i bardziej ekstremalnymi, ale nie zakrytymi!

    Pozdrawiam, I am Angelika - klik!

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja się panicznie boję wind, i może się wydać to głupie, ale naprawdę. :D
    I mam jeszcze klaustrofobię.
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja nie lubię wszystkich robali.. Poklikałabyś u mnie w linki? Byłabym wdzięczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja nie boje się pająków (miałam kiedyś nawet tarantule na ręce), ale strasznie mnie one obrzydzają.
    http://astrall-bloguje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja również nienawidzę pająków, ostatnio podczas kąpania zauważyłam jednego na ścianie. Zawinęłam się w ręcznik i pobiegłam po mamę zamiast chlapnąć go wodą haha. Pozdrawiam, kamilalazar.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. u mnie też są to pająki , zawsze leci w takiego mój but :D
    cierpieniepokrytetatuazem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja boję się wszelkiej maści robaków, poczynając od pająków kończąc na muchach. Fuj.

    moje blogi: >> BEAUTY BEVST << | >> stelciak <<

    OdpowiedzUsuń
  27. Masz racje bo ja się brzydzę myszy odkąd pamiętam, i niestety bliscy też bardzo często mnie w tym nie wspierali ;(

    http://anvicta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja nie nawidze owadów, żab i slimaków. Panicznie się ich boję:)
    Mam prośbę, czy mogłabyś poklikać u nas w kliki w ostatnim poście? To dla nas bardzo ważne, z góry dziękujemy:) http://fashiongllam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  29. Ciekawie piszesz
    Obserwuję ;)
    http://rubik514.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie w rodzinie dwie osoby panicznie boją się pająków. Mi są w zasadzie obojętne :>
    http://sayhellomardam.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  31. Nie mam nic to zadnego z owadow czy insektow. Nie lubie tylko tych duzych owlosionych pajakow poniewaz sa po prostu obrzydliwe ( ale oczka maja slodkie :3)

    Wydaje mi sie ze gdyby post mial jakies zdjecie, czytaloby sie go o wiele lepiej :)


    Zapraszam; http://vframlii.blogspot.nl/2015/08/walibi-fotorelacja-oraz-krotki-opis.html

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja mam lęk wysokości, ale jeśli chodzi o pająki, żaby czy podobne to raczej nie mam fobii ale nie ukrywam że mnie obrzydzają no i może czasem odczuwam mały strach

    zapraszam do mnie http://magdawiglusz.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. ja strasznie boję się pająków myślę że mam arachnofobię...xd

    OdpowiedzUsuń
  34. ja pajak boje sie od zawsze. jest to paniczny strach.
    gdy zobacze pajaka zaczynam wrzeszczec i nie usiade w pomieszczeniu ,gdzie znajdowal sie pajak.
    ale za to uwielbiam żuki! zuki moim zdaniem nie sa straszne,ani obrzydliwe ,sa sliczne,ale to tylko moje zdanie haha.:)
    pozdrawiam i caluje:)
    http://diary-of-winnieari.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Każdy człowiek się czegoś boi. Nieraz jest to ciemność, czasem pająk czy nawet motyl. Nie ma ludzi nieustraszonych, tak samo kobiet jak i mężczyzn, a jeśli któryś Ci mówi, że nic mu nie jest straszne - nie słuchaj go ;) On po prostu chce się pokazać z dobrej strony i zapewnić niejakie bezpieczeństwo ;)

    Pozdrawiam, Klaudia :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Ja panicznie boję się wężów. Gdy byliśmy w takim eko-domku - oglądaliśmy wypchane zwierzęta. W pewnym momencie pojawiły się węże... Zaczęło mnie tak skręcać, że przeszedłem bez oglądania się... A przecież one były wypchane! < / 3

    // Tak abstrachując od posta - proponuję wstawiać więcej akapitów do tekstu, bo po dziesiątej linijce wzrok zaczyna się gubić ;P Ale ogólnie posty są lekkie i przyjemne do czytania :D

    ⇒wyzalacz.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

PRZECZYTAJ ! ! !
1.Dziękuje za każdy komentarz oparty na wcześniejszym przeczytaniu posta ;P
2.Odwdzięczę się wkrótce, natomiast nie reaguję na komentarze typu świetny blog, bardzo ładnie piszesz itd :D
3. Wymienię się obserwacją, ale jeśli zaczniesz i dasz mi o tym znać w komentarzu.
4.Jeśli piszesz, że obserwujesz... to obserwuj, to łatwo sprawdzić ;)
5.Nie biorę udziału w LBA oraz w różnych tagach ;)
PS Mam nadzieje, że komentując przeczytałaś /łeś cały post a obserwacja będzie polegała na czytaniu mojego bloga a nie na dodaniu kolejnego do kolekcji :)